آفتاب ملایم

باران باش و ببار نپرس كاسه هاي خالي از آن كيست.

 

رژیم غذایی برای کلسترول بالا

کلسترول یک نوع چربی است که می تواند در رگ های خونی شما رسوب کرده و باعث انسداد آنها گردد. اگر این انسداد در عروق ظریف خونرسان قلب رخ دهد، باعث ایجاد بیماری ایسکمی قلبی و در نهایت سکته قلبی می گردد.

 

کندن پوست مرغ

 


 

دکتر حمیدرضا فرشچی
 
متخصص تغذیه - فوق تخصص دیابت و چاقی
تبیان

ادامه مطلب
نویسنده: منصوری . قدیریان ׀ تاریخ: برچسب:پزشکی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

کاربرد هیپنوتیزم در درمان بیماری های روان تنی

 


ادامه مطلب
نویسنده: منصوری . قدیریان ׀ تاریخ: برچسب:روان شناسی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تهیه رژ لب

 


ادامه مطلب
نویسنده: منصوری . قدیریان ׀ تاریخ: برچسب:خواندنی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

افکار و اعمال وسواس گونه بسیار زیاد هستند.  در ارتباط با  مسایل جنسی هم افکار و اعمال وسواس گونه زیادی در موارد مختلف وجود دارد که  هم می تواند انحراف باشد و هم اختلال. که شاید تفکیک آنها در اینجا اهمیت  زیادی برای ما نداشته باشد (البته همه آنچه که در اینجا گفته می شود بر  اساس تجربیات بالینی است). انواع وسواس جنسی که از نظر کمیت و کیفیت در  افراد متفاوت بسیار متفاوت است.  تنوع وسواس گونه در ایجاد ارتباط  جنسی با  افراد متفاوت از جنس مخالف که پس از آن فرد احساس  گناه و ناراحتی و  پشیمانی می کند. این افراد گاهی اوقات رابطه را تا حدی پیش می برند ولی پس  از آن بدون انجام کاری عقب نشینی می کنند. گاهی اوقات فردی فقط وسواس بیان  کلمات جنسی را دارد. انواع دیگر وسواس جنسی، وسواس افکار جنسی در هنگام  صحبت با جنس مخالف یا حتی موافق می باشد. یکی دیگر از انواع وسواس جنسی خود  ارضایی می باشد و غیره.

یکی  از عوامل  این اختلال افسردگی است. به هرحال همچون دیگر اختلالات  روانی-جنسی،  مشاوره روانشناسی و هیپنوتیزم درمانی (هیپنوتراپی) بهترین روش  درمان این اختلال می باشند.

 

 


ادامه مطلب
نویسنده: منصوری . قدیریان ׀ تاریخ: برچسب:اختلالات جنسی و انحرافات جنسی و هیپنوتیزم درمانی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

از سرخی هراسی چه می دانید؟

 

اکثر نوجوانان و جوانان هنگامیکه با موقعیت های تهدیدآمیز رو به رو می گردند، دچار احساس ترس و اضطراب می شوند. بوجود آمدن ترس و اضطراب باعث بوجود آمدن یک سری واکنش های نابهنجار در فرد می شود که با فشار روانی توام است. برخی از این واکنش عبارتند از: تپش سریع قلب، لرزش بدن، عرق بیش از حد معمول بدن، تکرر ادرار، عدم کنترل ادرار و ... همگی از نشانه های ترس و اضطراب و از عوارض آنهاست. البته لازم به ذکر است که ترسها را می توان به دو دسته تقسیم کرد.

 


ادامه مطلب
نویسنده: منصوری . قدیریان ׀ تاریخ: برچسب:روان شناسی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

مقدمه لازم نیست. این تیتر، خودش گویاست. به جای مقدمه، فقط از دوستان محجوب این صفحه قول می گیریم که هنگام اجرای این دستورالعمل ها، با یکی دو شکست، میدان را خالی نکنند. زیاده عرضی نیست جز این که تسلط بر تکنیک های ضدخجالت و کسب مهارت های معاشرتی، مثل کسب سایر مهارت ها، نیازمند پشتکار و تمرین مداوم است. به همین سادگی!

 


ادامه مطلب
نویسنده: منصوری . قدیریان ׀ تاریخ: برچسب:روان شناسی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

راهکارهای مقابله با مشکلات روانی ناشی از ببیماریهای مزمن

بیماری جسمی مزمن و صعب العلاج برای بیمار و خانواده او به منزله یک بحران است و آنها باید راهکارهای مقابله با این بحران را بیاموزند و به درستی به کار برند .

 


ادامه مطلب
نویسنده: منصوری . قدیریان ׀ تاریخ: برچسب:روان شناسی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

رفتار درمانگران عقلانی- هیجانی، 11 باور و خودگویه غیرمنطقی رایج را شناسایی کرده اند. افراد با نگه داشتن این باورهای غیرمنطقی، اضطراب، خشم، افسردگی و آشفتگی های هیجانی دیگر را به میزان زیاد برای خود ایجاد می کنند. این باورها علت بسیاری از ناکامی ها و شکست در تحقق اهداف مهم به شمار می آیند. در مورد باورهای غیرمنطقی زیر بیاندیشید و سپس سه یا چهار مورد از آنها را که بیشتر در مورد خودتان صدق می کند انتخاب کنید. به هنگام فکر کردن راجع به این باورها، احتمالا دوستان یا آشنایانی نیز به ذهن شما می آیند که این باورها در مورد آنها صدق می کند. هر کدام را که تا حدودی در مورد شما صدق می کند یادداشت کنید. سپس بر روی زیر سؤال بردن و ریشه کن نمودن این باورها که موجب احساس اضطراب، خشم و افسردگی در شما می شوند بیاندیشید.
لازم به ذکر است که به دنبال هر باور زیر،  پیامدهای معمول آن و باورهای منطقی جایگزین ارائه خواهد شد.

 


ادامه مطلب
نویسنده: منصوری . قدیریان ׀ تاریخ: برچسب:روان شناسی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀